Najnowsze komentarze
REGULAMIN RADY RODZICÓW
II Liceum Ogólnokształcącego
im. Marii Skłodowskiej – Curie
Podstawa prawna:
Ustawa z 11 kwietnia 2007r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U 2007 nr 80, poz. 542).
Rada Rodziców jest organem przedstawicielskim rodziców uczniów szkoły współdziałającym z Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organami nadzorującymi szkołę w realizacji jej zadań. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców, uczniów oraz podejmowanie działań zmierzających do wspierania i doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw. Szczególnym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.
§2. Zadania i zasady działalności Rady Rodziców
a) znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych szkoły i klasy;
b) uzyskania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swego dziecka i jego postępów lub trudności w nauce i zachowaniu;
c) znajomości wewnątrzszkolnych regulacji prawnych;
d) uzyskiwania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci;
e) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy szkoły.
§3. Zasady wyborów do Rady Rodziców
§4. Struktura Rady Rodziców
a) Prezydium Rady Rodziców – jako wewnętrzny organ kierujący pracami Rady Rodziców;
b) Komisję Rewizyjna – jako organ kontrolny Rady Rodziców.
Co najmniej jeden członek Komisji Rewizyjnej powinien być dobrze zorientowany w przepisach prawa finansowego i rachunkowości. Członkowie komisji rewizyjnej wybierają przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego na pierwszym swoim posiedzeniu, które powinno odbyć się nie później niż w ciągu czternastu dni od terminu wyborów.
§5. Tryb podejmowania uchwał przez Radę Rodziców
§6. Porządek obrad plenarnego zebrania sprawozdawczo – wyborczego Rady Rodziców
a) ustalenie przez przewodniczącego zebrania listy obecności i stwierdzenie prawomocności zebrania;
b) przypomnienie przez sekretarza zasad wyborczych oraz ustalenie listy kandydatów;
c) powołania Komisji Strukturalnej;
d) głosowanie;
e) ogłoszenie wyników wyborów przez Przewodniczącego zebrania;
§7. Ramowy plan pracy Rady Rodziców
a) ustalenia i wnioski komisji rewizyjnej muszą mieć każdorazowo formę pisemną i są przedstawiane: plenarnemu posiedzeniu Rady Rodziców, Prezydium Rady Rodziców oraz osobom, które wnioskowały o zwołanie Komisji Rewizyjnej;
§8. Funkcjonowanie Rad Klas
Liczba zebrań rodziców danej klasy nie może być jednak mniejsza od liczby wywiadówek szkolnych.
a) omawianie istotnych problemów klasy;
b) współdziałanie ze wszystkimi rodzicami i włączeniu ich do realizacji swego planu pracy;
c) zwoływanie w razie potrzeby i w porozumieniu z Wychowawcą Klasy zebrań rodziców.
§9. Zasady działalności finansowo-gospodarczej Rady Rodziców
W działalności finansowo – gospodarczej obowiązują ogólne zasady celowego, oszczędnego i prawidłowego gospodarowania własnością społeczną.
§10. Zasady ogólne
§11. Postanowienia końcowe